dijous, 13 de desembre del 2012

Data:           09-12-2012
Dificultat:     baixa
Temps aproximat:    1 hora i mitja
Després de matinar i arribar fins a Eslida per a omplir les garrafes d'aigua fresqueta i bona a la font de Fosques, decidim fer una volta per la serra, que ja fa un temps tenim abandonada.
Són les 9 del matí i amb una temperatura de -1, anem direcció el centre d'interpretació per a agafar informació d'alguna ruta no massa llarga, però encara està tancat encara, no passa res, a la porta hi ha un senyal amb el mapa de les rutes.
Comencem a caminar totalment gelats, seguim direcció la plaça del poble per a travessar-lo direcció el picador de cavalls, pel camí podem veure com als camps la brossa continuada amb una fina capa blanca, la rosà de matinada.
Una vegada arribats al picador de cavalls, girem direcció la font de Castro per pista, continuem caminant per mig de camps d'oliveres. A pesar de que llueix el sol, nosaltres encara no l'hem vist, ja que el gran massís que tenim al front no el deixa passar, cosa que fa que el fred no amaine, anem tapats fins dalt de les orelles. En poc més de 20 minuts ja hem arribat a la font de Castro, on seguirem amunt buscant la font de Matilde. Aquest sender va ser un dels primers que xafarem de la serra, però d'això ja en fa molt i gairebé no recordàvem el paisatge. Un sender amb una suau ascensió, sense cap dificultat, avui anem de passeig. Només ens preocupen els tirs dels caçadors, que cada volta sentim més a prop. Però sense adonar-nos ja hem arribat a la Font de Matilde, on trobem a gent omplint garrafes d'aigua.
Busquem un lloc al sol per a esmorzar, seguim per la pista de l'esquerra direcció al poble. De seguida eixim a la carretera, continuem amb el passeig pels carrers d'Eslida, un poble molt bonic.
Quan arribem al cotxe no són encara les onze i la temperatura continua sent negativa, un gelat matí de diumenge.